SEO-optimalisatie, maak van Google een vriend

Onze topper qua SEO-diensten

SEO opleiding een gans jaar, zoekmachine optimalisatieSEO-optimalisatie uitrollen kan je prima doen met onze SEO-jaaropleiding. Een SEO- of website-/webshopoptimalisatie campagne heeft immers alleen zin als je wekelijks 2 à 3 uur kan vrijmaken om aan de site te werken. Dat is de insteek van deze opleiding SEO-optimalisatie.

Elke sessie krijg je een lijst met SEO-tips en concrete to-do’s. Aangezien SEO verbeteren tijd vraagt, is het enkel zinvol om minimaal een jaar lang deze inspanning vol te houden. Voor heel wat van onze klanten loont deze aanpak.

Je kan de opleiding volgen in kleine groepjes van maximaal 10 personen, individueel a.d.h.v. online sessies of als bedrijf In Company. Als erkend dienstverlener zijn al deze formules van opleidingen subsidieerbaar via de kmo-portefeuille. Wacht dus niet langer met je investering in jouw website of webshop.

SEO-jaaropleiding, zoekmachine optimalisatie  Voor de individuele jaaropleiding gaan de sessies online door of in ons kantoor in Antwerpen.

SEO-jaaropleiding, zoekmachine optimalisatieVoor de in-company jaaropleiding komt onze SEO-specialist langs in je bedrijf om de opleiding te geven.

SEO-jaaropleiding, zoekmachine optimalisatieTijdens de classroom sessies wordt de opleiding gegeven aan maximum 10 deelnemers.

Doe jij aan sterke SEO-optimalisatie?

In dit artikel leer je alles over de manier waarop Google werkt op vlak van Search Engine Optimalisation of SEO. We vertellen je meer over de zoekmachine en hoe jij ervoor kan zorgen dat klanten je website zeker kunnen vinden. Geïnteresseerd in concrete hulp rondom SEO-optimalisatie? Op deze pagina vind je alle manieren waarop wij jou kunnen ondersteunen, van zelf leren tot ons SEO copywriting pakket.

Wat houdt SEO-optimalisatie nu precies in?

SEO-optimalisatie SEO optimalisatie Google klanten zoekmachine optimalisatieEén ding is zeker: er wordt ontzettend veel gezegd en geschreven over zoekmachine optimalisatie, soms ook wel SEO-optimalisatie of simpelweg SEO genoemd. Goedbedoelde tips, complete handleidingen en alles daar tussenin. Maar hoe zie jij tussen de bomen het bos nog? Hoe onderscheid je de nuttige informatie van minder juiste informatie? Zoekmachine optimalisatie hoeft niet ingewikkeld te zijn. Het is vooral belangrijk dat je een aantal basisregels in acht neemt. Eén magisch recept voor goede zoekmachine optimalisatie bestaat niet.

SEO-optimalisatie is niets anders dan het op natuurlijke wijze verbeteren van de vindbaarheid van een webpagina. SEO bestaat uit meerdere ingrepen (én voortdurende monitoring) naargelang de sterke en zwakke punten van een bepaalde webpagina. Door de content, maar ook de achterliggende techniek en linkstructuur, op zodanige wijze aan te passen, wordt een website geleidelijk beter gevonden op relevante trefwoorden.

SEO-optimalisatie en Google

Zoals je misschien al weet, spelen bij Google alleen al zo’n 200 factoren een rol bij het bepalen van de ranking van een webpagina. Deze zijn niet alleen grotendeels onbekend, maar worden ook voortdurend herzien en aangescherpt. De aard en exacte weging van deze factoren, die relevant zijn voor SEO-optimalisatie, is waarschijnlijk het best bewaarde geheim van Google. Ook een goede SEO-specialist kent de werking van Google dus niet precies, maar weet wel wat goede zoekmachine optimalisatie inhoudt.

Google vindt het belangrijk dat jij een meerwaarde biedt aan je bezoekers. Waarom? Omdat het gebruik van Google zelf ook afhangt van de meerwaarde van de content die men op Google vindt. Als een zoekopdracht in Google betere resultaten oplevert dan dezelfde zoekopdracht in een andere zoekmachine, dan zullen gebruikers kiezen voor Google. Zoekmachine optimalisatie bestaat dus voor een belangrijk deel uit jezelf verplaatsen in Google en vooral in je bezoekers. Het is niet moeilijk om te beseffen dat een bezoeker niets heeft aan een tekst die volgestopt is met trefwoorden, maar verder weinig inhoud bevat.

4 tips voor een goede SEO-optimalisatie!

SEO optimalisatie SEO-optimalisatie Met SEO-optimalisatie kan je direct beginnen. Kijk daarbij zeker naar de volgende punten:

  • Kwaliteit content. Biedt de inhoud van je webpagina daadwerkelijk een meerwaarde aan je bezoekers?
  • Binnenkomende links. Wordt er door andere websites voldoende gelinkt naar webpagina’s op jouw website?
  • Techniek. Laadt je website traag of zitten er fouten in de code? Pak dat aan! Kijk ook zeker naar de bestandsgrootte van afbeeldingen.
  • Leesbaarheid. Als een klant een tekst op je website niet kan lezen, dan zal hij weinig moeite doen om verder te klikken op je website.

Weten waar je site staat in Google? Doe de SEO-check!

Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren! Of lees onze pagina over onze aanpak voor seo-marketing. Daarnaast zijn er ook tools beschikbaar om snel een totaaloverzicht te kijken van de score van jouw website qua zoekmachine optimalisatie. Vul de URL van jouw website in bij onze seo-check en ontvang een overzicht van hoe jouw website scoort qua SEO en rankings in Google.