Doe jij aan sterke SEO-optimalisatie?

In dit artikel leer je alles over hoe Google werkt op vlak van Search Engine Optimalisation of SEO. We vertellen je meer over de zoekmachine en wat jij kan veranderen aan je website om er voor te zorgen dat klanten he zeker kunnen vinden.

Wat houdt SEO-optimalisatie precies in?

SEO-optimalisatie SEO optimalisatie Google klanten Eén ding is zeker, er wordt ontzettend veel gezegd en geschreven over zoekmachine optimalisatie, soms ook wel SEO-optimalisatie of simpelweg SEO genoemd. Goedbedoelde tips, complete handleidingen en alles daar tussenin. Maar hoe zie jij tussen de bomen het bos nog? Hoe onderscheid je de nuttige informatie van minder juiste informatie? Zoekmachine optimalisatie hoeft niet ingewikkeld te zijn. Het is vooral belangrijk dat je een aantal basisregels in acht neemt. Er is namelijk niet één magisch recept voor goede zoekmachine optimalisatie.

SEO-optimalisatie is niets anders dan het op natuurlijke wijze verbeteren van de vindbaarheid van een webpagina. SEO bestaat uit meerdere ingrepen (én voortdurende monitoring) naar gelang de sterke en zwakke punten van een bepaalde webpagina. Door de content, maar ook de achterliggende techniek en linkstructuur, op zodanige wijze aan te passen, wordt een website geleidelijk beter gevonden op relevante trefwoorden.

SEO-optimalisatie en Google

Zoals je misschien al weet, spelen bij Google alleen al zo’n 200 factoren een rol bij het bepalen van de ranking van een webpagina. Deze zijn niet alleen goeddeels onbekend, maar worden ook voortdurend herzien en aangescherpt. De aard en exacte weging van deze factoren, die relevant zijn voor SEO-optimalisatie, is waarschijnlijk het best bewaarde geheim van Google. Ook een goede SEO-specialist weet dus niet precies de werking van Google, maar weet wel wat goede SEO-optimalisatie inhoudt.

Google vindt het belangrijk dat jij meerwaarde biedt aan je bezoekers. Waarom? Omdat het gebruik van Google zelf ook afhangt van de meerwaarde van de content die Google vindt. Als een zoekopdracht in Google betere zoekresultaten oplevert dan dezelfde zoekopdracht in een andere zoekmachine, dan zullen gebruikers kiezen voor Google. Zoekmachine optimalisatie bestaat dus voor een belangrijk deel uit jezelf verplaatsen in Google en vooral in je bezoekers. Zo heeft een bezoeker niets aan een tekst die volgestopt is met trefwoorden, maar verder weinig inhoud bevat.

4 tips voor goede SEO-optimalisatie!

SEO optimalisatie SEO-optimalisatie SEO-optimalisatie is iets waar je direct mee kunt beginnen. Kijk daarbij in ieder geval naar de volgende punten:

  • Kwaliteit content. Biedt de inhoud van je webpagina daadwerkelijk meerwaarde aan je bezoekers?
  • Binnenkomende links. Wordt er door andere websites voldoende gelinkt naar webpagina’s op jouw website?
  • Techniek. Laadt je website traag of zitten er fouten in de code? Pak dit aan! Kijk zeker naar de bestandsgrootte van afbeeldingen!
  • Leesbaarheid. Als een klant een tekst op je website niet kan lezen dan zal hij/zij weinig moeite doen om verder te klikken op je website.

Weten waar je site staat in Google? Doe de SEO-check

Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren! We bieden verschillende pakketten aan rond marketing support en rond technische support. Er zijn tools beschikbaar om snel een totaaloverzicht te kijken van de score van jouw website qua zoekmachine optimalisatie. Vul de URL van jouw website in bij onze SEO content audit en ontvang een overzicht van hoe jouw website scoort qua SEO en rankings in Google.

 

seo-check en seo content analyse laten uitvoeren?