Een online marketingstrategie PLANNEN

paper-plannen

Op deze pagina vind je informatie over:

  • De noodzaak van een goed centraal marketingplan
  • 7 voordelen van online marketing
  • 7 redenen om te investeren in online marketing
  • Een online marketingstrategie die kan je opstellen in 11 stappen

Een online marketing strategie, start met een goed plan!

Je hebt een goed plan voor je online marketingstrategie nodig om salesleads en ROI te verkrijgen! Dat laat je site namelijk écht renderen. Om met online marketing goed aan de slag te gaan, is ook het maken van de juiste product markt combinaties belangrijker dan ooit. Klanten gaan namelijk met merken in dialoog en dat vereist een andere online marketing aanpak: Marketing 3.0. Daar willen we je graag mee helpen. Contacteer ons voor een afspraak en krijg van ons twee uur gratis advies.

Waarom is een goede online marketing strategie eigenlijk belangrijk?

Online marketing:

  1. is meetbaar
  2. is transparant
  3. heeft een enorm bereik
  4. is relatief goedkoper (maar tijdsintensief)
  5. is snel aan te passen
  6. is up-to-date
  7. is optimaliseerbaar

7 redenen om te investeren in een goede online marketing strategie

Online marketing:

  1. Slechts 14% van de marketeers gelooft nog in ‘klassieke’ reclame
  2. Een flinke 86% van de consumenten gelooft meer in de mening van anderen
  3. De connectie met je klanten en prospecten staat centraal
  4. De mens is van nature sociaal, ‘mond tot mond’ zit in onze natuur
  5. Het is niet meer vanzelfsprekend om klassieke marketingkanalen in te zetten
  6. Informatie/content wordt sociaal
  7. Je communiceert met de ‘mens 3.0’, die meedenkt en actief betrokken is op sociale media

11 stappen voor het opstellen van jouw online marketing strategie

Er is een enorm aanbod aan nieuwe kanalen om je business beter op de kaart te zetten. Maar hoe pak je dit het best aan? We adviseren je om niet ad hoc aan de slag te gaan. Je hebt alle belang bij een grondige denkoefening voor het uitwerken van je online marketingstrategie.

Wij vertrekken altijd vanuit het globaal online marketingplan waarvoor we in fases werken:

  1. Bepalen van je centrale thema/missie
  2. Analyse van de huidige situatie (content audit inbegrepen)
  3. Een SWOT-analyse
  4. Bepalen van je doelstellingen en doelgroepen
  5. Uitwerken van product markt combinaties
  6. Je online marketing- en crossmedia-aanpak bepalen
  7. Het vastleggen van een content strategie en hoe content te verspreiden (content marketing – sociale media marketing – email marketing – videomarketing)
  8. Inventaris online marketingtools (must haves/nice to haves + timeframe)
  9. Tactieken plannen
  10. Uitvoering – monitoren – meten
  11. Evaluatie en bijsturen