Zoekmachine optimalisatie, drie SEO must haves

SEO-optimalisatie heeft 3 peilersZoekmachine marketing of SEO staat voor search engine optimization. SEO is alle inspanningen om een webpagina hoog te laten scoren op relevante trefwoorden en trefwoordcombinaties in de gratis zoekresultaten van zoekmachines. Visueel kijken we daarbij naar keyword rankings in de midden balk van de Google zoekresultaten.

In gewone mensentaal: zorgen dat je hoger scoort met je keywords in bijvoorbeeld Google. In het Nederlands spreken we over zoekmachine optimalisatie of gewoon ‘beter scoren in zoekmachines’.

Een betere vindbaarheid bereiken in Google voor je site of webshop, is de basis van seo-optimalisatie. We hebben daarvoor een ruime SEO-dienstverlening uitgebouwd. Om je site hoog te ranken in Google, moet je rekening houden met drie belangrijke peilers, die samen de basis vormen voor sterke SEO. En ook belangrijk om weten, het is niet of/of maar het is en/en.

Begin met je technische seo-analyse

Is je site Google friendly opgebouwd. Daar komt heel wat bij kijken. De titel van je pagina moet getoond worden als slechts één H1, beelden moeten de juiste alt-text omschrijvingen bevatten, je mag zoekwoorden niet te vaak gebruiken op je pagina, enz...

Ook je site speed moet optimaal zijn, een trage site schrikt Google en potentiële bezoekers af. Ook je mobiele versie wint steeds aan belang voor hoge rankings in Google. Geoptimaliseerde afbeeldingen kunnen daar bij helpen. Weten waar je nu staat met je site? Schrijf je dan in voor een gratis SEO-check.

SEO keyword tools gebruikenWaarop zoeken mensen?

Voordat je kan beginnen met online verkopen of klanten werven met je site, maak je best eerst een goede basislijst van relevante zoektermen. Onderzoek dan of gebruikers ook effectief zoeken op deze combinaties en vooral hoe vaak ze dat doen. Zo kan je het bezoekpotentieel op je site via 'Google search' gaan inschatten.

Ga ook na hoe concurrenten zich in Google profileren. Wanneer je deze denkoefening grondig hebt gedaan, kan je starten met het uitbouwen van de structuur van je website of webshop. Nood aan ondersteuning hiervoor? Je leert het in onze SEO-opleidingen.

Hoe sterk zijn je seo-teksten?Hoe sterk zijn jouw seo-teksten?

Om je website en webshop zo SEO-optimaal mogelijk te houden, zou je elke week minstens 2 à 3 uur bezig moeten zijn met het herschrijven van de content op je website of webshop. Dit doe je door alle pagina’s (met een nadruk op de belangrijkste pagina’s) wekelijks of tweewekelijks te herschrijven.

We begrijpen ook dat dit misschien geen prioriteit heeft aangezien werken aan content veel werk vergt. Dit is zonde aangezien SEO-teksten optimalisatie veel resultaten kan opleveren. Zelf geen tijd om aan content te werken? Ontdek wat  wij voor jou kunnen betekenen qua SEO-teksten optimalisatie.

De SEO-check als een startpunt voor zoekmachine optimalisatie!

Voor de meeste KMO’s is goed scoren in zoekmachines ZEER belangrijk. KMO’s beschikken vaak niet over grote marketingbudgetten om andere online kanalen in te schakelen voor meer website bezoekers. Jammer genoeg weten veel webbouwers niet goed hoe om te springen met de enorme kansen die zoekmachines bieden.

Daarom zien we nog heel vaak websites die op vlak van SEO totaal niet in orde zijn. Laat staan dat ze geschikt zijn om aan SEO-optimalisatie te kunnen gaan doen in de toekomst. De belangrijke zaken om goed te scoren in Google ontbreken vaak op websites die we screenen. Wil jij weten waar je staat met jouw website? Schrijf je dan in voor een SEO-check en screening van je site.