Hoe belangrijk is content strategie?

Een heldere content strategie in lijn met je SEO-campagne is onmisbaar.

Een sterke contentstrategie is van groot belang in je online marketing aanpak

7 tips voor het opstellen van een goede content strategie

  1. maak een inventaris van intern beschikbare/makkelijk verkrijgbare content
  2. bepaalde soorten content, tijdstippen en interval van de publicaties
  3. stel een contentkalender op
  4. zorg voor permanente productie van content
  5. voorzie een evenwichtige mix tussen tekst, audio en video, afhankelijk van je gekozen kanalen
  6. denk in ‘stories’ en ‘content snacks’: door goede storytelling krijgen klanten jou vooraan in hun beleving
  7. met goed geschreven content zal je beter scoren in zoekmachines

Een content strategie beantwoordt de vragen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe?


5 aandachtspunten voor het opstellen van een goede content strategie

  1. stem content af op je persona’s (zie sociale media strategie)
  2. denk na over content distributie
  3. denk na over het managen van je content, ook op lange termijn
  4. maak in de distributie van je content een onderscheid  tussen owned-paid-en earned media
  5. probeer engagement te creëren b je doelgroep, besef het belang van hun ‘customer journey’

© Qualityrenders |Dreamstime.com

Sterke content strategie? Denk ‘customer centric’!

content selectie – content conversie – content plannen – content managen

  1. selecteer thema’s op basis van insights van je doelgroep :  talkable/respectable/relevant/authentiek/engaging
  2. maak hiervan een overzicht en bepaal de flow van je content conversie
  3. stel je Google Analytics doelen daar op af
  4. plan je content en maak een overzichtelijke contentkalender
  5. manage je content afhankelijk van je distributiekanaal

Als marketing partner geven we jouw content waarde  !