Met mijn website in WordPress beter scoren in Google. Hoe doe ik dat?
Mensen zoeken naar oplossingen via Google en YouTube. Ze gebruiken meestal combinaties van twee of drie woorden om op zoek te gaan naar een product of dienst. Idealiter klikken deze bezoekers dan -via een goede zoekwoord positie in Google- door naar jouw website (click through rates of CTR).
Het goede nieuws is dat er interessante keyword tools zijn om aan keyword research te doen. Met andere woorden, je kan zelf op zoek gaan naar deze interessante woordcombinaties die mensen intikken in de zoekbalk van Google.
Om beter te scoren in Google, begin je dus met het bepalen van 10 à 15 goede keywords die in lijn liggen met het producten- en/of dienstenaanbod van je organisatie of KMO. Dat is stap één.
STAP 1 : Kies 10 à 15 relevante focus keywords voor jouw website
Sterke content voor je website in WordPress
Zodra je een lijstje van 10 à 15 zoektermen hebt opgesteld, is de eerste stap gezet. Maar waarom zouden we jou adviseren om ‘maar’ 10 à 15 zoekwoordcombinaties te verzamelen?
Om met deze relevante keywords goede keyword rankings te behalen, is het van wezenlijk belang om goede content rond deze keywords te bouwen. Dat vraagt tijd. En daarmee is meteen de tweede succesfactor om beter te scoren met je website in Google, benoemd.
STAP 2 : Plan wekelijks een aantal tijdsblokken om aan je content te werken
Een website in WordPress heeft alle SEO-tools aan boord
Goed scoren in zoekmachines is in 95 % van de gevallen een noodzaak. Dat hoeven je we niet meer uit te leggen. Om regelmatig aan content te werken, heb je echter iemand nodig die de SEO kwaliteitseisen bewaakt. Ongelooflijk maar waar, WordPress heeft deze functionaliteiten in huis.
STAP 3 : Optimaliseer je content voor Google en je TOEKOMSTIGE KLANT
Werken in een website in WordPress, is rijden met de Rolls Royce aan SEO mogelijkheden.
We screenen inzake SEO-optimalisatie ook externe websites, die gebouwd werden met Joomla, Drupal, Square Space, Magento … Onze conclusie is simpel. Elk CMS platform heeft zijn eigen SEO mogelijkheden en het ene systeem is al performanter qua SEO dan het andere.
Maar voor ons is het duidelijk: om goed te scoren in Google, kies je het best voor WordPress CMS. Dit platform beschikt over krachtige plugins die je begeleiden wanneer je zelf aan SEO-optimalisatie wil gaan doen.
Het zeer hoge niveau van kwaliteitsbewaking rond SEO in WordPress, hebben we nog bij geen enkel ander CMS systeem gezien.
Wil je ontdekken hoe dat kan? Vraag een offerte aan om je website in WordPress te laten maken. Het online marketingplan en de SEO-optimalisatie zijn bij ons altijd inbegrepen in het budget!