Zoekmachine, marketing en SEO

Zoekmachine marketing, ook wel bekend onder de Engelse term Search Engine Marketing (SEM) is het specialisme dat webpagina’s vindbaar maakt bij zoekrobots. Dat wil zeggen dat een webpagina op een prominente plaats bij de zoekresultaten van een zoekmachine komt te staan als een zoekmachinegebruiker een voor die webpagina relevante zoekterm intypt. Doordat de webpagina beter gevonden kan worden, verhoogt het de effectiviteit van reclame op internet (bron Wikipedia).

Zoekmachine marketing kan worden verdeeld in twee deelgebieden: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). Lees ook ons artikel over SEO en SEA. Dus enerzijds bestaat het uit zoekmachine optimalisatie van jouw website, en anderzijds uit het plaatsen van advertenties in zoekmachines. Uiteraard kan je de twee combineren voor optimaal rendement.

SEO = conversies = ROI

Zoekmachine marketing, veel meer dan een goede ranking in Google

zoekmachine marketing

Op zoek naar een online marketeer die doet wat hij zegt? Wij zorgen gegarandeerd voor meer rendement.

Zoekmachine marketing gaat niet enkel over een hoge plaats in Google, dat is onze overtuiging als online marketeer. Het is uiteraard belangrijk dat je een goede ranking hebt met je website of landingspagina. We bieden je allerlei tools om jouw website ranking in Google op te volgen. Van bij de start van het bouwen van je website, is gevonden worden op het web onze voornaamste insteek.

Maar uiteraard is klikgedrag -eens bezoekers op je website zitten- minstens even belangrijk. Ervan uitgaand dat je een toppositie hebt in Google, klikken je bezoekers dan ook effectief door? Klikgedrag kunnen we voor jou meten en opvolgen. Is je boodschap bovendien zo geschreven dat ze aanzet tot klikken. Stel jezelf een aantal vragen rond usability van jouw website. Het is onze taak als marketingbureau om samen met jou daarover te waken.

5 belangrijke vragen over usability.

  1. Werden de juiste call to actions ingebouwd?
  2. Is mijn copy geschreven in de juiste tone of voice?
  3. Heb ik relevante thema’s gekozen die appelleren aan mijn persona’s?
  4. Focus je jezelf niet teveel op statistieken?
  5. Doe je ook echt aan inhoudelijke optimalisering?

Samengevat –> SEO = meten = optimaliseren

Goede zoekmachine-optimalisatie brengt meer rendement!

Een hoge ranking behalen in Google met enkele sterke keywords is een van de basisvoorwaarden voor een website die werkt. Maar hoe pak je dit nu het best concreet aan?

In 11 stappen naar een fundament voor een website die klaar is voor zoekmachine-optimalisatie

  1. Bepaal de zoekwoorden waarop je gevonden wil worden
  2. Kijk na of gebruikers ook effectief zoeken op deze woorden
  3. Bepaal op deze basis je sitenavigatie (architectuur)
  4. Kies een webbouwer die weet wat belangrijk is voor Google (die de juiste code gebruikt)
  5. Bouw de juiste tools in je backend om je site inhoudelijk te kunnen optimaliseren voor zoekmachines (SEO)
  6. Bepaal de tone of voice die past bij je stijl
  7. Kies bij je content ook relevante beelden
  8. Schrijf wervende teksten
  9. Denk na over wat je wil dat jouw klanten op je website doen
  10. Schrijf de juiste call to actions
  11. Meet klikgedrag en doe aan zoekmachine-optimalisatie

Bezoek ook onze aanverwante pagina’s.

JOUW SEO OP NIVEAU

seo-check en seo content analyse laten uitvoeren?