Website conversie verhogen, geeft meer rendement.

Tegenwoordig staat website conversie centraal in online marketing. Een ‘conversie’ kan je het best breed bekijken. Wanneer een bezoeker een actie op jouw website uitvoert, waarvan je wil dat hij die uitvoert, heeft deze bezoeker geconverteerd. Dit kan gaan van het downloaden van een pdf, tot het invullen van een contactformulier of het maken van een aankoop online. In website optimalisatie is het uiteindelijk doel het verhogen van deze website conversie.
Helaas worden, bij het begin van bouwen van een website, de juiste vragen niet gesteld.

  • Wat wil je dat een bezoeker op jouw website doet?
  • Heb je dat helder in kaart?
  • En is je navigatie daarop afgestemd?
  • Heb je dan ook voldoende CTA’s ingebouwd?
  • En je pagina’s zijn toch geen doodlopende straatjes?

Website conversie samengevat

Een website conversie gaat niet enkel over meer verkopen via een website. Het gaat net zo goed over ‘building up the list’, mensen aanzetten om zich in te schrijven op je nieuwsbrief. Of meer abonnees krijgen op je YouTube videokanaal. Het is belangrijk je doelstellingen goed in kaart te hebben. En deze uit te zetten op een tijdslijn. Eens je deze denkoefening gedaan hebt kan je jouw website lanceren en starten met optimaliseren. Google Analytics geeft je – mits goed geïntegreerd –belangrijke informatie over het klikgedrag op je site. Ons advies :

Bouw je website vanuit doelstellingen, concrete website conversies.

Voor het bouwen of herbouwen van een website vertrekken vanuit de verwachting die je hebt van een bezoeker, levert je uiteindelijk meer resultaat en dus ROI op.