Website conversie verhogen?

Verhoog je website conversie: behaal meer rendement!

Website conversie staat tegenwoordig centraal in online marketing. Een 'conversie' kan je het best breed bekijken. Wanneer een bezoeker een actie op jouw website uitvoert, waarvan je wil dat hij die uitvoert, heeft deze bezoeker geconverteerd. Dat kan gaan van het downloaden van een pdf, tot het invullen van een contactformulier of het maken van een online aankoop. Website optimalisatie heeft als uiteindelijk doel het verhogen van deze website conversie. Bij het opbouwen van een website, worden de juiste vragen helaas vaak niet gesteld. Het is echter van cruciaal belang dat je aandacht besteedt aan de volgende vragen:

  • Wat wil je dat een bezoeker op jouw website doet?
  • Heb je dat helder in kaart?
  • Is je navigatie daarop afgestemd?
  • Heb je voldoende CTA's (Call To Action) ingebouwd?
  • Zijn je pagina's doodlopende straatjes? (Zo ja, maak er komaf mee!)

Website conversie samengevat

Een website conversie doelt niet enkel op meer verkopen via een website. Het gaat net zo goed over 'building up the list': mensen aanzetten om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief of meer abonnees krijgen op je YouTube videokanaal. Het is belangrijk om je doelstellingen goed in kaart te hebben en deze uit te zetten op een tijdslijn. Eens je deze denkoefening gedaan hebt, kan je jouw website lanceren en starten met optimaliseren. Google Analytics geeft je - mits goed geïntegreerd - belangrijke informatie over het klikgedrag op je site. Ons advies:

 

Bouw je website vanuit doelstellingen, concrete website conversies.

Wanneer je bij het bouwen of herbouwen van je website vertrekt vanuit de verwachting die je hebt van een bezoeker, levert dat je uiteindelijk meer resultaat en dus ROI op.

De SEO-check als een startpunt voor SEO-optimalisatie

Voor de meeste KMO’s is goed scoren in zoekmachines ZEER belangrijk. KMO’s beschikken vaak niet over grote marketingbudgetten om andere online kanalen in te schakelen voor meer website bezoekers. Jammer genoeg weten veel webbouwers niet goed hoe om te springen met de enorme kansen die zoekmachines bieden.

Daarom zien we nog heel vaak websites die op vlak van SEO totaal niet in orde zijn. Laat staan dat ze geschikt zijn om aan SEO-optimalisatie te kunnen gaan doen in de toekomst. De belangrijke zaken om goed te scoren in Google ontbreken vaak op websites die we screenen. Wil jij weten waar je staat met jouw website? Schrijf je dan in voor een seo-check en screening van je site.

gratis seo-check & site analyse