Conversie optimalisatie TIP:
Verhoog het gemiddeld bestelbedrag van je winkelmandje!

In onze 5-fasen aanpak voor succesvolle online marketing staat conversie optimalisatie voor het optimaliseren van webshops, altijd centraal.

Nadat je webshop gelanceerd is, rol je waarschijnlijk een aantal marketing campagnes uit om de trafiek op je webshop te verhogen. We gaan er even vanuit dat je nu al een aantal maanden een technische functionerende webshop hebt. En je ook wekelijks een aantal bestellingen hebt.

We constateren dat er op heel wat webshops wel redelijk wat trafiek is, maar dat klanten eerder weinig besteden.  Een te laag gemiddeld bestelbedrag is een veel voortkomend probleem op webshops.

Afhankelijk van de producten die je verkoopt en de markt waarin je actief bent, kan het gemiddeld bestelbedrag uiteraard schommelen.

Uit bestaande klanten meer omzet halen is een belangrijke focus voor conversie optimalisatie.

PrestaShop Addon voor conversie optimalisatie ‘Amount left for free delivery’

We lichten je graag eConversie optimalisatie webshop tipen case toe voor onze klant Drinksstore.be online drankenshop. Drinksstore is vrij nieuw op de e-commerce markt in België. De klant had eerst een zeer basic PrestaShop webshop maar besliste snel om echt in te zetten op online verkoop. De conversie lag aanvankelijke beneden de 0,50%, wat erg laag is.

We ontwikkelden een nieuwe huisstijl en moderne webshop. Quasi onmiddellijk na de lancering zagen we de conversie stijgen richting 0,80%. Misschien puur het effect van gebruiksvriendelijkheid en geoptimaliseerde inhoud met o.a. duidelijke vermelding leveringsinformatie en ook een eenvoudige navigatie.

Aangezien de marges op drankenverkoop klein zijn ligt het bedrag voor gratis verzending redelijk hoog. We merkten ook op dat heel wat bestellingen ver onder dit bedrag zaten.

Hoe verhoogden we het gemiddeld bestelbedrag?

We kozen voor de PrestaShop Addon ‘amount left for free delivery’. De Addon geeft discreet een melding weer onderaan bij het uitchecken. Op die manier informeren we klanten over het bestelbedrag dat ze nog nodig hebben om aan gratis verzending te komen.

Wat was onze conclusie na deze conversie optimalisatie?

Al na twee weken volgend op de activatie, stelden we vast dat 85% van de nieuwe bestellingen reeds boven de 70 euro zaten. Bovendien zitten de conversie nu richting 1% op slechts een paar maanden tijd. Een mooi voorbeeld van een goede PrestaShop Addon voor webshop optimalisatie. Op deze manier kan een relatief hoog gratis verzendbedrag toch zorgen voor een stijging van de omzet.

Conversie opstimalisatie webshop tip

Heb je nog vragen over de conversie optimalisatie van je webshop? Aarzel niet om ons te contacteren! Wij kijken ook gratis naar je webshop en geven je feedback. Klik op de onderstaande afbeelding.

seo check seo-optimalisatie advies gratis