Conversie optimalisatie, gemiddeld bestelbedrag verhogen
Conversie optimalisatie TIP: Verhoog het gemiddeld bestelbedrag van je winkelmandje!
In onze 5-fasen aanpak voor succesvolle online marketing staat conversie optimalisatie voor het optimaliseren van webshops, altijd centraal.
Nadat je webshop gelanceerd is, rol je waarschijnlijk een aantal marketing campagnes uit om de trafiek op je webshop te verhogen. We gaan er even van uit dat je nu al een aantal maanden een technisch functionerende webshop hebt en dat je wekelijks ook een aantal bestellingen hebt.
Vaak constateren we dat er op een webshop wel redelijk wat trafiek is, maar dat klanten eerder weinig besteden. Een te laag gemiddeld bestelbedrag is een veel voortkomend probleem op webshops. Afhankelijk van de producten die je verkoopt en de markt waarin je actief bent, kan het gemiddeld bestelbedrag uiteraard schommelen. Wil je echter een betere conversie, dan moet je uit bestaande klanten meer omzet trachten te halen.
PrestaShop Addon voor conversie optimalisatie 'Amount left for free delivery'
We lichten je graag een case toe voor onze klant Drinksstore.be online drankenshop. Drinksstore is vrij nieuw op de e-commerce markt in België. Onze klant had eerst een zeer basic PrestaShop webshop, maar besliste snel om echt in te zetten op online verkoop. De conversie lag aanvankelijk beneden 0,50%. Dat is erg laag.
In een eerste stap ontwikkelden we een nieuwe huisstijl en moderne webshop. Quasi onmiddellijk na de lancering zagen we de conversie stijgen richting 0,80%. Misschien was dat puur het effect van gebruiksvriendelijkheid en geoptimaliseerde inhoud met o.a. een duidelijke vermelding van leveringsinformatie en ook een eenvoudige navigatie.
Aangezien de marges op drankenverkoop klein zijn, ligt het bedrag voor gratis verzending redelijk hoog. We merkten op dat heel wat bestellingen ver onder dit bedrag zaten.
Hoe verhoogden we het gemiddeld bestelbedrag?
We kozen voor de PrestaShop Addon 'amount left for free delivery'. De Addon geeft discreet een melding weer onderaan bij het uitchecken. Op die manier informeren we klanten over het bestelbedrag dat ze nog nodig hebben om aan gratis verzending te komen.
Wat was onze conclusie na deze conversie optimalisatie?
Al na twee weken volgend op de activatie, stelden we vast dat 85% van de nieuwe bestellingen reeds boven de 70 euro zaten. Bovendien zit de conversie nu richting 1% op slechts een paar maanden tijd. Alles bij elkaar is dit een mooi voorbeeld van een goede PrestaShop Addon voor webshop optimalisatie. Op deze manier kan een relatief hoog gratis verzendbedrag toch zorgen voor een stijging van de omzet.
Heb je nog vragen over de conversie optimalisatie van je webshop? Aarzel niet om ons te contacteren! Wij kijken ook gratis naar je webshop en geven je feedback.
De SEO-check als een startpunt voor SEO-optimalisatie
Voor de meeste KMO’s is goed scoren in zoekmachines ZEER belangrijk. KMO’s beschikken vaak niet over grote marketingbudgetten om andere online kanalen in te schakelen voor meer website bezoekers. Jammer genoeg weten veel webbouwers niet goed hoe om te springen met de enorme kansen die zoekmachines bieden.
Daarom zien we nog heel vaak websites die op vlak van SEO totaal niet in orde zijn. Laat staan dat ze geschikt zijn om aan SEO-optimalisatie te kunnen gaan doen in de toekomst. De belangrijke zaken om goed te scoren in Google ontbreken vaak op websites die we screenen. Wil jij weten waar je staat met jouw website? Schrijf je dan in voor een seo-check en screening van je site.