Een B2B PrestaShop webshop opzetten

E-commerce is voor de meesten onder ons vooral bekend voor de verkoop van producten aan particulieren. Dat is in 80% van de webshops ook het geval. Nochtans is een B2B PrestaShop webshop opzetten perfect mogelijk. Het typische aan B2B webshops is dat deze vaak bezocht worden door verschillende klantengroepen. En niet elke klant kan aankopen aan dezelfde prijs. Hoe los je dit nu op een eenvoudige manier op?

Met een PrestaShop webshop is het perfect mogelijk om je verschillende klantsegmenten elk een andere korting te geven. Meer nog, het is slechts een paar uur werk om dit correct in te stellen. En je kan zelfs op verschillende productcategorieën verschillende kortingen geven voor elke klantgroep. Je bent dus super flexibel qua marketing met het PrestaShop e-commerce platform.

In een B2B PrestaShop webshop ziet je klant meteen de juiste prijs

Voor onze klant Chabelle Professional Cosmetics ontwikkelden we enkele maanden geleden een nieuwe webshop. Chabelle verdeelt het EVA GARDEN cosmetica merk exclusief in België. Chabelle heeft vier klantgroepen : particulieren, studenten, professionals en retailers.

Via sterke SEO mikken we met de webshop op potentieel nieuwe klanten. Op de webshop communiceren we duidelijk dat een bezoeker een klantaccount moet aanvragen. Een potenteel nieuwe klant hoeft zich maar één keer te registreren. Nadat je de registratie hebt goedgekeurd en de klant in de juiste groep gestoken, kan de klant inloggen op de webshop. Hij ontvangt zijn goedkeuring automatisch per e-mail.

Indien je klant voortaan inlogt op de webshop, ziet hij meteen de juiste aankoopprijs. OP deze manier is de B2B PrestaShop webshop voor Chabelle uitgegroeid tot een echte lead generation tool.

Neem een kijkje op onze pagina over ‘PrestaShop webshop starten‘ en ontdek wat dit platform voor jou kan betekenen. Of vraag meteen een offerte aan voor een nieuwe webshop.