Waarom zijn concrete doelen zo belangrijk voor je webshop?
Waarom webshop doelen opstellen?
De afgelopen jaren heeft ons bedrijf honderden webshops geanalyseerd. Een vraag die we altijd stellen, is: 'Hoeveel wil je verkopen en hoeveel wil je daar aan verdienen?' Steevast krijgen we als antwoord: 'Hoe meer, hoe beter!' We krijgen echter nooit concrete cijfers of doelen.
Als je jouw webshop wilt evalueren en verbeteren, dan is het opstellen van webshop doelen ontzettend belangrijk. Het echte werk begint pas zodra je webshop begint te draaien. Als je vooraf een concreet doel hebt vastgelegd, kan je achteraf onderzoeken waarom je er net wel of net niet in slaagde om dat doel te bereiken.
Businessdoelstellingen maken een groot deel van de op te stellen doelen uit. We merken echter dat veel (meestal beginnende) ondernemers vaak vergeten om ook persoonlijke doelen te bepalen. Ze vergeten ervoor te zorgen dat de fun van het project hen niet ontgaat, op welk moment ze precies cijfers willen halen en wat er op het einde voor hen overblijft. Dit zijn ook concrete doelen die niet onderdoen voor hun zakelijke equivalenten.
Bepaal dus op voorhand zeker wat je wilt verkopen, aan wie je het wilt verkopen en hoeveel je wilt verkopen binnen een bepaalde tijd. Kijk ook eens wat je concurrenten precies doen en welke doelen zij lijken te stellen.
Wij hameren er op dat je als ondernemer eerst een aantal concrete webshop doelen moet opstellen. Zodra je die hebt kunnen toetsen aan de realiteit, kan je jouw webshop verder uitbouwen.
Zoek je hulp bij het opzetten van een rendabele webshop? Wij zitten graag met jou rond tafel en bespreken samen wat er mogelijk is en wat jij best doet. Daarnaast bieden we verschillende pakketen aan rond marketing support en rond technisch support. Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren!