SEA campagnes opzetten

Vandaag de dag favoriseert Google zijn eigen betalende producten (SEA campagnes) in de zoekresultaten. Organische zoekresultaten (SEO) worden steeds verder naar beneden geduwd in de zoekposities. Waar er vroeger 10 organische resultaten bovenaan op de eerste pagina stonden, staan deze SEO resultaten nu veel dieper in de pagina. Een bezoeker moet dus verder scrollen voor de SEO posities te ontdekken. In de zoekresultaten bovenaan kan je steeds meer advertenties vinden, alsook de nieuwe Google Shopping resultaten voor prijsspelers op de markt. Het belang van adverteren op Google, om resultaat te halen met je site of webshop, wordt steeds groter.

search engine advertising

Wat zijn SEA campagnes?

SEA inzetten betekent dat je op de eerste pagina van de Google zoekresultaten kan terecht komen d.m.v. betalende advertenties. Deze advertenties kan je meteen beginnen meten in Google Ads. Echter is adverteren op Google niet makkelijk om zelf aan te beginnen zonder voorkennis. Kliks zijn soms zeer duur en je budget vliegt erdoor, wanneer je niet oplet. Indien je adverteert op Google moet je weten waar je mee bezig bent, anders ga je te veel geld spenderen voor te weinig rendement.

search engine advertising

Het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimisation en is volledig gratis. SEO-marketing omvat heel wat elementen. Enkel neemt SEO veel tijd in beslag en duurt het enkele maanden vooraleer je jouw inspanningen degelijk kan meten. Bij SEO komen er heel wat technische dingen kijken, en je moet alles constant bijhouden om geen posities te verliezen. Net zoals SEA is SEO een manier om op de eerste pagina van Google, zonder te moeten betalen voor clicks. Bij SEA betaal je dus om op de eerste pagina te komen, en bij SEO niet.

search engine advertising

SEO of SEA voor je site gebruiken?

SEA maakt het mogelijk om met jouw website bovenaan op de eerste pagina in de zoekresultaten te komen voor een bepaalde tijd. Mits je advertenties correct zijn opgesteld. Zo kan je op korte termijn zowel naamsbekendheid creëren als conversies binnenhalen. Echter nadat de SEA campagnes zijn afgelopen, blijven deze niet zichtbaar op de eerste pagina in Google. SEA is dus geld uitgeven voor tijdelijke resultaten, die mogelijks de gewenste conversies zullen opleveren. SEO-content optimaliseren is duurzamer in de tijd.

Marketingpartner helpt je bij jouw SEA campagnes

Heb je nood aan snelle resultaten en ben je bereid om betaald te adverteren? Onze Ads experts helpen je graag verder bij jouw campagnes. Wij zorgen voor de opzet en de opvolging van de campagnes zodat jij de resultaten kan behalen die jij wil. Voorbeelden van te behalen resultaten zijn: verkeer op de website, leads, conversies en verkopen. Met Search Engine Advertising kan je deze op korte termijn behalen. Contacteer ons om jouw plannen te bespreken!