Mailnotificatie bij een nieuwe bestelling – Lightspeed

Als webwinkelbeheerder is het handig om een mailtje te ontvangen wanneer er een nieuwe bestelling geplaatst wordt op je webshop. Maar hoe stel je zo'n mailnotificatie in als je met Lightspeed werkt? Dat leggen we je hieronder uit.

Mailnotificatie bij een nieuwe bestelling

In Lightspeed moet je de mailnotificatie handmatig activeren per account. Doorloop daarvoor de volgende stappen:

  1. Log in op het adminpaneel van je Lightspeed webshop en ga naar "Instellingen".
  2. In de kolom "Algemene instellingen" kies je voor "Account".
  3. Je krijgt nu een overzicht van je persoonlijke account. Klik op de groene knop "Wijzigen" rechtsboven.
  4. Onderaan de volgende pagina kan je "Email nieuwe bestellingen" aanvinken. Klik daarna op "Opslaan".

Vanaf nu zal je een mail ontvangen wanneer er een nieuwe bestelling binnenkomt.

Als je een dagelijkse mail met nog enkele andere parameters (aantal nieuwe klanten, nieuwe inschrijvingen voor de nieuwsbrief ...) wenst te ontvangen, dan kan je de optie "Email winkelactiviteiten" aanvinken.

Onderstaande afbeeldingen visualiseren het stappenplan:

Mailnotificatie bij een nieuwe bestelling Lightspeed webshop mail notificatie

Mailnotificatie bij een nieuwe bestelling Lightspeed webshop mail notificatie

Mailnotificatie bij een nieuwe bestelling Lightspeed webshop mail notificatie

Mailnotificatie bij een nieuwe bestelling Lightspeed webshop mail notificatie

Heb je nog vragen over Lightspeed of over de optimalisatie van je website of webshop? Aarzel dan niet om ons te contacteren! We bieden verschillende pakketen aan rond marketing support en rond technisch support.

NIEUW! Praktijkopleidingen e-commerce door e-commerce experten

e-commerce praktijkopleidingen door kmo portefeulle dienstverlener